روش های بازکردن لوله های آب

مقدمه

برطرف کردن گرفتگی لوله های فاضلاب به روش های مختلفی انجام می شوند. که هر کدام از این روش ها به نوع گرفتگی بستگی دارد و متفاوت اند. در این مقاله قصد دارم به روش های مختلف بازکردن لوله های آب بپردازم. اگر اهل یزد هستید می توانید برای تشخیص آبهای زیرزمینی وترکیدگی و نشت یابی لوله ها به گروه نشت یاب یزد مراجعه کنید تا به شما در این زمینه ها کمک کنند.

لوله های فاضلاب بعد از گذشت مدت زمانی دچار گرفتگی خواهند شد و برای رفع آن از روش های لوله بازکنی می توانید استفاده کنید. احتمالا این مسئله برای شما هم پیش آمده باشد که لوله فاضلاب شما دچار گرفتگی شده باشد، و نیاز به لوله بازکنی داشتید. گرفتگی لوله ها در صورت بروز،می توانند مشکلاتی مانند؛ هزینه های بالای لوله بازکنی، پیدا نشدن لوله بازکنی در زمانی خاص، مواجه شدن با کلاهبرداران لوله بازکنی و…در کنار خود داشته باشند که ممکن است دید شما را نسبت به لوله بازکنان خراب کند. ازعلائم گرفتگی لوله می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

 _جمع شدن آب کف حمام به هنگام دوش گرفتن

_جداشدن لوله ی تخلیه ی آب از سینک

_پخش شدن بوی بد فاضلاب در ساختمان

_مشاهده شدن آب راکد فاضلاب از سوراخ های دریچه ی آن

در ادامه چند روش باز کردن لوله را به شما آموزش خواهم داد.

روش های باز کردن لوله های آب:

در بعضی روش ها به سادگی می توانید لوله های فاضلاب را باز کنید اما در برخی موارد نیاز، به یک لوله باز کن ماهر دارید.

استفاده از یک سیم خم شده؛

این روش به نظر ساده می تواند یکی از راه‌های مؤثر برای برطرف کردن گرفتگی لوله ی فاضلاب باشد.

برای این کار در ابتدا باید یک سیم فلزی محکم را پیدا کنید و انتهای آن را به شکل یک قلاب کوچک خم کنید. قلاب سیم را به لوله ی فاضلاب وارد و شروع به تکان دادن آن برای درآوردن اشیای گیر افتاده کنید. با این کار مو و سایر رسوب های جامد گیر کرده در ابتدای مسیر لوله را می توانید بیرون بکشید. با این که کاری ناخوشایند هست اما برای بازکردن مسیر لوله فاضلاب سینک و روشویی روشی موثر و مناسب می باشد. بعد از خروج مواد زائد، چند دقیقه آب گرم را باز نگه دارید تا مسیر لوله را کاملاً پاک سازی کنید.

استفاده از مخلوط جوش شیرین و سرکه؛

یکی دیگر از راه های مناسب برای باز کردن مسیر لوله فاضلاب ترکیب جوش شیرین و سرکه می باشد. برای این کار یک سوم فنجان سرکه را با یک سوم  فنجان جوش شیرین ترکیب کنید و مراقب باشید که بعد از ترکیب این دو ماده گازی با بوی تند تولید می‌شود، که نباید آن را استنشاق کنید.

بهتر است بلافاصله بعد از ترکیب کردن این دو ماده آن را به داخل لوله فاضلاب بریزید. واکنش شیمیایی بین این دو ماده باعث رفع گرفتگی هایی که شامل مو و مواد صابونی هستند می شود. بگذارید یک ساعت تا حداکثریک شب از این فرایند بگذرد تااین ترکیب کار خود را به خوبی انجام دهد و بعد از آن آب گرم را برای شست و شوی مسیر لوله چند دقیقه باز نگه دارید.

استفاده از سود سوز آور؛

از ماده دیگری که می تواند به شما در رفع گرفتگی لوله فاضلاب کمک کند، سدیم هیدروکساید یا سود سوزآور یا کاستیک سودا را می توان نام برد.

در استفاده با این ماده به دلیل مضر بودنش برای بدن بهتراست که، از دستکش های ایمنی ،ماسک تنفسی و محافظ چشم استفاده شود. سپس کاستیک سودا را که از فروشگاه تهیه کردید را به میزان سه فنجان در سه لیتر آب سرد بریزید ومخلوط کنید. برای مخلوط کردن از قاشق چوبی حتماً استفاده کنید، و بعد از این که واکنش بین این دو ماده ایجاد شد و شروع به گرم کردن کرد آن را به داخل محل گرفتگی لوله بریزید.

۲۰ تا ۳۰ دقیقه اجازه دهید که این مایع در لوله باقی بماند و سپس آن را با آب جوش شست و شو دهید در صورت نیاز می‌توانید این کار را بار دیگر تکرار نمایید.

استفاده کردن از فنر لوله بازکنی؛

از متداول‌ترین روش ها برای باز کردن گرفتگی لوله، استفاده از فنر لوله بازکنی می باشد. این فنر تکنولوژی پیشرفته‌ای ندارد  اما یکی از راه‌های مؤثر برای برطرف کردن گرفتگی های لوله ی فاضلاب هست.

اگر در خانه فنر لوله بازکنی داشته باشید می توانید برای چرخاندن این فنر از دستگاهی مانند دریل خانگی استفاده کنید.

از آن جایی که استفاده از این فنر یک مقدار سخت می باشد؛ بهتر آن است که برای انجام این روش یک لوله بازکنی ماهر را باخبر کنید. تا به باز کردن لوله با دستگاه ژنراتور بپردازد. این دستگاه  دارای فنر بلندی هست که به داخل مجرای لوله فرستاده می شود و با روشن شدن دستگاه این فنر به حرکت درآمده و گرفتگی های لوله را باز می کند.

استفاده از مخلوط نمک و جوش شیرین؛

این ترکیب باعث ایجاد یک واکنش شیمیایی می شود که برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب روشی موثر است. برای این کار شما باید نصف فنجان نمک را با نصف فنجان جوش شیرین  به همراه آب جوش باهم ترکیب کنید. و سپس آن  را در لوله ی فاضلاب بریزید.

استفاده کردن از جاروبرقی های صنعتی خشک و تر؛

در این روش باید تنظیمات جاروبرقی را روی حالت مایعات قرار دهید. سپس تمامی دریچه‌های فاضلاب را ببندید و جاروبرقی را در بالاترین قدرتش روشن نمایید. حالت مکش جاروبرقی که روشن شود همه مواد داخل لوله را به سمت بالا وبه داخل کیسه ی خود می کشد. البته این روش همیشه جواب گو نیست.

استفاده از آب جوش؛

از آسان ترین روش های لوله بازکنی استفاده از آب جوش می باشد، که برای این کار در ابتدا یک کتری را روی اجاق گازبگذارید و بعد از بجوش آمدن کتری، آب آن را در محل گرفتگی لوله فاضلاب ریخته و در صورت نیاز این کار را چند مرتبه تکرار کنید تا لوله بازشود.

نتیجه گیری:

در صورتی که انجام این روش ها برای شما ناخوشایند بود و فرصت کافی برای انجام این روش ها را نداشتید بهتر است با شرکت های خدماتی لوله بازکنی تماس بگیرید. تیم متخصص نشت یاب یزد ارائه دهنده خدمات نشت یابی لوله با دستگاه ، تشخیص ترکیدگی لوله و… در یزد میباشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *