تشخیص ترکیدگی و نشتی در لوله های آب

نشت لوله آب ساختمان را چگونه بیابیم ؟!

نشت لوله آب ساختمان را چگونه بیابیم ؟

یکی از اتفاقاتی که ممکن است به کرات در هر خانه‌ای بیافتد و اعضای خانواده دیر یا زود متوجه آن شوند، نشتی لوله آب می‌باشد. شرکت‌ های نشت یاب یزد هر کدام به نوبه خود آماده امداد رسانی به افراد یا خانواده‌ها در این زمینه هستند. اما در وهله اول بهتر است بدانیم علت نشت لوله‌ها در ساخت چیست و سپس برای رفع آنها اقدام نماییم. لوله‌ها یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی هستند که در ساختمان‌ها وجود دارند. بدون آنها امکان یا توانایی استفاده از آب و یا بهره گیری از آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود. به همین دلیل بهتر است در حفظ آنها کوشا بوده و در صورت بروز مشکل نسبت به رفع آن اقدامات لازم را انجام داد. در این نوشتار تلاش کرده‌ایم تا مطالب مهمی را در مورد نشت یابی لوله آب ساختمان و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

علت اهمیت نشت یابی لوله‌ های آب ساختمان

از نظر بسیاری از افراد نشت لوله‌ها به مقدار اندک اهمیتی ندارد و می‌توان به همین روال ادامه داد، در حالی که چنین نیست. جالب است که این نکته را بدانید که هر خانواده‌ای در سال چیزی حدود چند مترمکعب آب را به خاطر همین نشتی آب لوله‎ها از دست می‌دهد. با حل کردن و اهمیت دادن به آن می‌توان علاوه بر اینکه در مصرف آب تا حد بسیار زیاد جلوگیری کرد. حتی از پرداخت مبلغ اضافی قبض آب هم جلوگیری به عمل آورد. از دیگر اهمیت آن هم آسیب رسانی به منزل است، زیرا در صورتی که نشتی ادامه پیدا کند. به ساختمان آسیب زده و موجب تحمیل هزینه‌ های گزاف خواهد شد. برای رفع این مشکل می‌توان از دستگاه نشتی یاب یزد استفاده کرد. البته بهتر است تحت نظارت فرد متخصص در این زمینه انجام شود.

راه‌ های تشخیص نشت لوله‌ های آب ساختمان

برای تشخیص نشتی لوله‌ها بهتر است به دنبال نشانه‌ها و علائم آن در ساختمان باشید. در این قسمت قصد داریم تا نشانه‌ های نشتی لوله‌ های آب را به شما آموزش دهیم تا با برخورد با آنها حتما به دنبال یک نشت یاب باشید.

بالا رفتن رقم قبض آب

اگر برای چند دوره متوالی قبض شما یک رقم نرمالی را نشان می‌دهد اما به یکباره برای یک دوره مبلغ مندرج در قبض نجومی می‌گردد، باید احتمال داد که نشتی لوله آب در قسمتی از ساختمان اتفاق افتاده است و موجب افزایش هزینه‌ها گردیده است. در این مورد بهتر است حتماً از خدمات نشت یاب یزد کمک گرفته تا در کمترین زمان و با بهترین نیروها بتوانند نشتی لوله ساختمان را پیدا کنند.

نشت لوله آب ساختمان را چگونه بیابیم

 

بررسی کنتور آب

اگر به نشتی از لوله‎ها در منزل شک کردید، می‌توانید تمام شیر های آب منزل را ببندید یا قطع کنید. سپس کنتور آب را مورد بررسی قرار دهید. در این حالت اگر عقربه یا همان چرخ نقره‌ای در حالت حرکت بود، به این معناست که نشتی  درحال وقوع است یا اینکه اعداد کنتور را بخوانید. بعد از 2 ساعت آن را بررسی کنید. اگر عدد کنتور تغییر کرده بود، یعنی نشتی در لوله‌ های آب اتفاق افتاده است و باید حتما به وسیله دستگاه‌ های نشت یاب یزد آن را برطرف کنید.

شکم دادن دیوارها

یکی دیگر از نشانه‌ها یا روش‌ های تشخیص نشتی لوله‌ های آب ساختمان، وجود انحنا و شکم دادن دیوارها می‌باشد. بدون لکه آب بر روی سقف یا دیوار خانه‌ها نشان از همین نشتی آب است، اما مزیتی که این نشانه دارد این است که نشتی فقط به همان محدوده مربوط بوده و به دیگر نواحی سرایتی ندارد و بهتر است شما به کمک نیرو های نشت یابی یزد دیگر موارد را هم مورد بررسی قرار داده و فقط به همان قسمت کفایت نکنید، تا خدایی نکرده متحمل هزینه‌های اضافی نگردید.

نشت لوله آب ساختمان را چگونه بیابیم

نشت لوله آب ساختمان را چگونه بیابیم

افت فشار آب

اگر همه ایام سال آب مصرفی در لوله کشی شما پرفشار بوده اما به ناگهان با افت فشار آب مواجه می‌شود. در این حالت باید حتماً به دنبال رفع نشتی آن بگردید.

صدای چکه کردن آب

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که مدام در منزل با صدای چک کردن آب مواجه می‌شوید، اما دقیق نمی‌دانید منبع این نشتی از کجاست. با این نشانه می‌توان گفت قسمتی از خانه احتمالاً دچار نشتی آب شده است. اصولا در این مورد پیدا کردن نشتی آب کمی سخت‌تر خواهد بود و بهتر است به کمک دستگاه‌ های نشت یاب یزد محل نشتی را پیدا کرد. در بسیاری مواقع علت به گوش رسیدن صدا ترکیدگی لوله‌های آب است که با پیدا کردن منبع اصلی مشکل می‌توان به راحتی به رفع آن اقدام نمود.

نشتی یا چکه کردن آب از سقف

در ساختمان‌های چند طبقه یا آپارتمانی اصولاً لوله‌هایی که از حمام یا سرویس‌های بهداشتی گذر می‌کنند، به طور ناگهانی و دائمی نم یا رطوبت زده می‌شوند. اگر این مورد در منزل شما هم اتفاق افتاد، حتماً با طبقات بالایی یا مدیر ساختمان گفتگو کنید تا هر چه سریعتر نسبت به رفع نشتی اقدام نماید. این ترکیدگی مربوط به لوله یا فاضلاب‎ها هم است. در این حالت سقف شما دچار پوسیدگی خواهد شد و خسارتی به بار خواهد آورد. یکی از مهم‌ترین مواردی که موجب این امر می‌شود. فنرزنی اشتباه یا شل شدن لوله و اتصالات سرویس‌های بهداشتی است. در این مورد بهتر است با مشاوره از شرکت‌ های نشت یاب یزد بهترین راه رفع آن را بیابید.

نشت لوله آب ساختمان را چگونه بیابیم

نشت لوله آب ساختمان را چگونه بیابیم

مزیت‌ های دستگاه نشت یاب یزد

با پیشرفت علم و وجود ابزار های فراوان در زمینه نشت یابی لوله‌ها و ترکیدگی آنها وجود و مزیت دستگاه‌ های نشتی آب یزد را هم نمی‌توان انکار نمود. با استفاده از این دستگاه می‌توان به‌راحتی نشتی لوله را پیدا کرده و آنها را تعمیر نمود. بسیاری از شرکت‌ های لوله بازکنی و تخلیه چاه هم برای تشخیص نشتی‌ها از همین دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. آنها از قدرت و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند و به راحتی پوسیده و نابود نخواهند شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *